Subiektywny TOP 6
Wielu z nas stawia w swoich taliach na jeden typ obrażeń – dystansowe lub wręcz. Taki układ ma swoje zalety i wady. Najważniejszym profitem płynącym z nie mieszania rodzajów obrażeń jest szybsze tempo gry, ponieważ wszystkie obrażenia jednego typu można rozpatrywać razem. Zwiększa to podatność talii na karty usuwające kości z jednym symbolem, takie jak Unik, jednak przy dobrym tempie i odpowiednich ulepszeniach można coś na to poradzić.
Dzisiaj bawimy się bronią palną – to nasz zupełnie subiektywny ranking ulepszeń z krótkim opisem przy każdej karcie. Braliśmy pod uwagę tylko bronie, które na swojej kości mają symbol ataku dystansowego. Na końcu wpisu znajdziecie też ankietę, w której możecie zagłosować na najlepszą broń zasięgową. Zobaczmy, jak bardzo się z nami nie zgadzacie 😉
1. Podręczny pistolet blasterowy (Przebudzenia, 83)
Obok tego cudeńka nie można przejść obojętnie. Za 2 zasoby dostajemy wcale niezłą kość (3x obrażenia, 1 osłona, 1 zasób i pusta ścianka) i dwie zasady, które sprawiają, że dla pistoletu warto znaleźć miejsce prawie w każdej talii.
2. Ciężki pistolet blasterowy DL-44 (Przebudzenia, 51)
DL-44 to tajna broń rebeliantów. Bardzo wysokie obrażenia przy wysokiej szansie na pudło (2 puste ścianki) – 3 zasoby to uczciwa cena za tę kość. Siła DL-44 tkwi jednak w Zasadzce i zasadzie, która usuwa kość w momencie pojawienia się tej karty. Wyłączasz kość przeciwnika, otrzymujesz dobre ulepszenie i dodatkową akcję. Nie trzeba chyba wspominać, co ten pistolet potrafi w taliach budowanych na duecie i Rey, prawda?
3. Karabin blasterowy IQA-11 (Przebudzenia, 55)
Najprościej ujmując jest to dystansowy odpowiednik miecza świetlnego. IQA-11 znalazł się na trzecim miejscu w rankingu nie dlatego, że jest potężny (to tylko przyzwoita kość za 3 zasoby – nic szczególnego), ale dlatego, że jest niezawodny i można na nim polegać. Trzy wyniki z obrażeniami (w tym jeden z nieblokowalnymi), odrzucanie zasobów, 1 zasób i pusta ścianka – to dobra broń na mniej cywilizowane czasy.
4. Karabin F-11D (Przebudzenia, 8)
Gdyby ten ranking obejmował tylko bronie dostępne złoczyńcom, F-11D byłby nad IQA-11 (oczywiście można ominąć ten problem grając chociaż talie z nim nie są jeszcze zbyt popularne). Główną zaletą F-11D jest koszt (2 zasoby) i ilość wyników zadających obrażenia. Jednym problemem mogą być dwie ścianki z modyfikatorem i jedna, za którą trzeba zapłacić – jednak jest to jeden z lepszych wyborów dla dystansowych talii złoczyńców, szczególnie tych opartych na Szturmowcach.
5. Granaty przeciwpiechotne (Przebudzenia, 17)
Dlaczego tak nisko, kiedy przecież ich zdolność specjalna może zadać nawet 6 obrażeń? Popatrzmy na to w ten sposób – płacimy dwa zasoby za raczej przeciętną kość i zdolność, która zadaje zazwyczaj 2 do 4 obrażeń i usuwa naszą kość z gry. W niektórych taliach takie zagrania mogą się sprawdzić, dla nas ten rachunek jest mało opłacalny.
6. Pistolet blasterowy DH-17 (Przebudzenia, 54)
Jego dużą zaletą jest niska cena, co umożliwia szybką wymianę go na lepszy sprzęt. Dobry w pierwszej rundzie lub w taliach z 3 postaciami, kiedy zależy nam na szybkim dozbrojeniu każdej i obrośnięciu w kości. W innym wypadku – przeciętniak.
Strzel pierwszy!
A jaka jest wasza ulubiona broń dystansowa w Star Wars: Przeznaczeniu? Zagłosujcie i sprawdźcie wyniki. Wkrótce przyjrzymy się także broniom zadającym obrażenia wręcz – zaglądajcie tu często i śledźcie fan page Galakty na Facebooku, żeby niczego nie przegapić 🙂