Star Wars: Przeznaczenie – wprowadzenie

Star Wars: Przeznaczenie to nowa kościano-karciana gra akcji, w której na przeciwko siebie staną najwięksi bohaterowie i złoczyńcy odległej galaktyki. Jeśli chciałbyś stoczyć epickie pojedynki na miecze świetlne, poprowadzić rebeliancką dywersję lub dowodzić oddziałem szturmowców, to warto dobrze się przygotować. Moc Cię wzywa – zobacz, czym tak właściwie jest Star Wars: Przeznaczenie.

Kylo Ren przeciwko Hanowi Solo – czy zastanawialiście się kiedyś, czy to spotkanie mogło potoczyć się inaczej? Zawsze chcieliście przetestować umiejętności bojowe młodego Luke’a Skywalkera, pozostawionego sam na sam przeciwko oprychom Hutta Jabby? A może sami chcecie odpowiedzieć na wezwanie Mocy i jako Rey pokonać Kylo Rena? Jeśli odpowiedzieliście twierdząco na którekolwiek z tych pytań – Star Wars: Przeznaczenie jest grą dla Was. Jeśli nie – czytajcie dalej, Star Wars: Przeznaczenie ma jeszcze wiele do zaoferowania.

W grze pojawiają się postaci, ekwipunek, statki i miejsca znane z wszystkich części sagi – od Mrocznego Widma do Przebudzenia Mocy. Będziecie mogli wcielić się we wszystkie znane postaci i wykuć własną legendę, biorąc udział w odważnych eskapadach i heroicznych walkach. Umożliwi Wam to innowacyjny system gry łączący kości i karty w jednym spójnym mechanizmie, w którym największe znaczenie ma przemyślany plan i realizacja strategii. Dzięki kolekcjonerskiemu modelowi wydawniczemu, każdy będzie miał na start równe szanse, a z każdym kolejnym zestawem dodatkowym otworzą się przed Wami nowe możliwości rozgrywki. Gra jest zaprojektowana tak, aby każdy nowicjusz mógł z łatwością wejść do gry i rozpocząć kolekcję we własnym, odpowiadającym mu tempie.

Jedna galaktyka – niezliczeni bohaterowie

Star Wars: Przeznaczenie to pierwsza gra, w której pokierujecie postaciami z całej kinowej sagi Star Wars i będziecie mogli toczyć pojedynki zarówno te znane z filmu, jak i w zupełnie nowych konfiguracjach. W tej chwili w grze jest ponad 170 kart, a ograniczenia tylko dwa: jedna talia może zawierać tylko karty Złoczyńców lub Bohaterów, a karty w talii muszą kolorami odpowiadać wybranym postaciom. Zarówno Bohaterowie, jak i Złoczyńcy są podzieleni na 3 różne frakcje: Moc, Dowodzenie i Łotrów. Jednak pierwszy zestaw kart z serii Przebudzenia to tylko początek przygody – na drugi kwartał 2017 planowane jest kolejne rozszerzenie Duch Rebelii, które wprowadzi do gry wiele postaci znanych z Łotra 1.

Każda talia zaczyna się od kluczowych postaci, które definiują Waszą strategię i styl gry. Postaci posiadają określoną wartość Wytrzymałości – wyzerowanie jej oznacza koniec gry dla danej postaci. Jeśli jednemu graczowi uda się w ten sposób wyeliminować wszystkich bohaterów lub złoczyńców przeciwnika – wygrywa on grę. To prosty cel, ale wiele jest dróg do osiągnięcia go.

Podstawowym sposobem na dowodzenie swoimi kartami, zarządzanie zasobami i osłonami oraz zadawanie obrażeń przeciwnikowi są wysokiej jakości, kolorowe i łatwo rozpoznawalne kości. Kości są duże i solidne, a nadruki na nich są bardzo wytrzymałe i powleczone specjalną warstwą ochronną. Na każdej kości widnieje grafika – taka sama jak na karcie, do której pasuje, a na ściankach występują różne symbole, odpowiadające za możliwe efekty w grze. Aby nie trzeba było przeglądać samych kości w celu przypomnienia sobie, co jest na jej ściankach, na karcie znajduje się okno, w którym wypisane są wszystkie symbole występujące na kości.

Ramię w ramię

Nie tylko postaci wpływają na wygraną. W każdej talii znajdzie się aż trzydzieści różnych kart wydarzeń, ulepszeń i wsparć, które pomogą przychylić szalę zwycięstwa. Wydarzenia, takie jak Najlepszą obroną…, to taktyczne, jednorazowe karty, które działają w momencie wystawienia ich z ręki. Karty ulepszeń można zagrywać na swoje postaci, na stałe wzmacniając ich zdolności i zazwyczaj także dodając postaci nową kość, a wsparcia to specjalny rodzaj kart, które odkładane są na bok i zapewniają własną kostkę i/lub efekt.

Wsparcia i ulepszenia to, poza postaciami, jedyne karty, które mogą mieć swoją kostkę. Jeśli gracz wystawi taką kartę do gry, bierze odpowiadającą jej kość i kładzie ją na karcie. Będzie mógł jej użyć w kolejnych akcjach. Więcej kości oznacza więcej szans na zadanie obrażeń, dobranie zasobów, osłon i inne, kluczowe akcje. Pojawiające się na danej kości symbole zależą od karty i wszystkie, dla łatwiejszego planowania kolejnych posunięć, są na niej wypisane.

W Star Wars: Przeznaczeniu jest jeszcze jedna karta, która wpływa na grę i musi być brana pod uwagę przy budowie talii – pole bitwy. Każdy z graczy musi posiadać własne pole bitwy, jednak przed grą wybrane zostaje jedno z nich, które będzie używane do końca batalii. Jedną z dostępnych akcji podczas gry jest zajęcie pola bitwy. Gracz, który zdecyduje się na tę akcję, przejmuje kontrolę nad polem bitwy i jego efektami, a dodatkowo w kolejnej turze jako pierwszy wykona swoją akcję. Jednak nie może już wykonać żadnej akcji w tej turze i musi pozwolić przeciwnikowi swobodnie dokończyć swoje działania.

Kolekcjoner kostek

Wraz z premierą gry w sklepach pojawiły się dwa zestawy startowe: jeden dla Złoczyńców, którzy reprezentowani są przez Kylo Rena i Szturmowca Najwyższego Porządku, i drugi dla Bohaterów, którym przewodzi Rey i Finn. Każdy zestaw startowy zawiera 24 karty i 9 kostek.

Jednak oba startery to tylko punkt wejścia do dalszych, zakrojonych na o wiele większą skalę rozgrywek. Kolejne karty znajdziesz w zestawach dodatkowych Przebudzenia (a w przyszłości także w Duchu Rebelii) – każdy z nich zawiera pięć losowych kart i jedną kostkę. Zestawy dodatkowe pozwalają na zbudowanie kolekcji we własnym tempie i dają niezapomnianą radość związaną ze zbieraniem, poszukiwaniem i niespodzianką, kryjąca się w środku.

To Twoje Przeznaczenie

Wyjdź naprzeciw swojemu przeznaczeniu i odpowiedz na wezwanie Mocy! Star Wars: Przeznaczenie to gra, w którą łatwo zacząć grać, a która, dzięki ilości różnorodnych kart i kości, oferuje nieskończenie wiele strategii. Jango Fett i Generał Veers walczący z Rey i Qui-Gon Jinnem? Darth Vader wspierany przez Kylo Rena? Rey i Finn przeciwko oddziałowi szturmowców? Napisz historię na nowo!